27 september 2017 – Softwareontwikkelaar DirAct It gaat voor maximaal € 1,5 miljoen obligaties uitgeven met een rente van 8% via NPEX, het platform voor groeifinanciering. Het betreft een achtergestelde obligatielening, die na uiterlijk vijf jaar wordt afgelost door DirAct.

DirAct It

Met de opbrengst van de uitgifte van obligaties (met een nominale waarde van €1.000) verwacht oprichter André van Rijn dat DirAct de komende jaren in de Benelux – en mogelijk daarbuiten – fors kan gaan groeien. DirAct levert geen maatwerk maar standaardoplossingen aan mkb-bedrijven onder meer op het gebied van magazijn aansturing, ordermanagement, logistiek en e-commerce.

DirAct bestaat inmiddels 10 jaar en boekte over 2016 een omzet van € 3,9 miljoen. De omzet vanuit de Ceyenne software is in de periode 2014-2016 met meer dan 200% gestegen.

Het bedrijf heeft de ambitie om winstgevendheid en omzet te vergroten door middel van het volgen van een groeistrategie in de Benelux. Die houdt onder meer in een versterking van het verkoopapparaat, het uitbreiden van het partnernetwerk en een migratie van de kernactiviteit naar het leveren van standaardsoftware-oplossingen en het geven van meer advies en dienstverlening aan de opdrachtgevers.

Ondernemingen die nu al gebruik maken van de Ceyenne software en de logistieke platformen van DirAct zijn onder meer Body & Fit Shop, CB Fashion, Coolcat, Guidion, MPM Oil, Petrol Industries, PGZ International, Riviera Maison en Smartphonehoesjes.

Van Rijn en CFO Richard Reeskamp voorzien op korte termijn dat veel bedrijven in logistiek en groothandel voor hun complexe fulfilment processen software-oplossingen nodig hebben die door DirAct geleverd kunnen worden. Vooral de radicale veranderingen in het consumentengedrag en de opmars van e-commerce, stelt de logistiek voor uitdagingen die door het gebruik van DirAct-software kunnen worden opgelost.

DirAct kiest volgens Van Rijn voor duurzame partnerships met de klanten. “Van oudsher waren de systemen op enkelvoudige, logistieke processen gericht. Met de opkomst van verkoop via internet en digitalisering is de complexiteit en snelheid van de processen bij deze bedrijven sterk toegenomen”, aldus Van Rijn.