Culemborg, 2 december 2022

  • WAAR investeert in naamsbekendheid en aantal outlets na kapitaalinjectie van 2.6 miljoen euro;
  • Vertraging jaarrekening 2021;
  • WAAR start grootse Marketing, Billboard -en TV Campagne;
  • Consumentenomzet (winkels en online) WAAR Nederland eerste half jaar 2022: +49%.

ABNAMRO SIF, één van de huidige aandeelhouders van WAAR Nederland B.V., investeert een extra 2.6 miljoen euro in het bedrijf en breidt hiermee tevens haar aandelenbelang uit. Inmiddels is de contractuele fase ten behoeve van deze kapitaal injectie afgerond in afstemming met de Stichting Obligatiehoudersbelangen.

De jaarrekening 2021 is vertraagd vanwege de intensieve periode rondom de genoemde kapitaalinjectie en de wisseling naar een ander accountskantoor. De concept jaarrekening is inmiddels gereed en wordt aan Stichting Obligatiehoudersbelangen ter beschikking gesteld. De jaarrekening zal in december definitief worden vastgesteld door de AVA en worden toegelicht in de dan te organiseren jaarlijkse obligatiehoudersvergadering.

WAAR heeft zich vanaf begin november met name gericht op expansie en exposure van het merk WAAR. Dit is middels TV commercials, Billboards en Social Media vormgegeven. De TV commercials worden uitgezonden op alle RTL zenders en de bekende themazenders (zoals National Geographic, Discovery Channel, Foxx, MTV, 24Kitchen e.d.) en zal in deze periode, tot 17 december, in totaal 6000 keer te zien zijn. Tevens is de afgelopen maanden hard gewerkt aan een volledig nieuw eCommerce platform genaamd WAAR.shop. Het platform is inmiddels vanaf 7 november 2022 gelanceerd. De groeistrategie wordt verder vormgegeven door de samenwerking met een aantal grote retailorganisaties waar al WAAR shop-in-shops geplaatst zijn. Dit zijn er inmiddels 17, waar dit jaar nog 2 extra WAAR shop-in-shops aan worden toegevoegd. Voor het komende jaar staan er 80 nieuwe shop-in-shops in de planning.

Over het jaar 2021 rapporteert WAAR een gelijkblijvende consumentenomzet (winkels en online) ten opzichte van 2020. De groothandelsomzet steeg in 2021 met 2% ten opzichte van 2020. Over het eerste halfjaar van 2022 rapporteert WAAR een groei van de consumentenomzet (winkels en online) met 49% ten opzichte van dezelfde periode in 2021. De groothandelsomzet steeg over het eerste halfjaar van 2022 met 13% ten opzichte van dezelfde periode in 2021.

Kortom, met WAAR maken we de wereld een beetje mooier!