Retail, vastgoedeigenaren, fastfood en gemeenten optimaliseren bedrijfsvoering op basis van datarapportages over bezoekersstromen

DEN HAAG/ALPHEN AAN DEN RIJN – PFM Global Holding B.V. uit Alphen aan den Rijn, gespecialiseerd in het inzichtelijk maken van bezoekersstromen in en rondom retail gedreven locaties, geeft via de NPEX-effectenbeurs voor maximaal €2,5 miljoen obligaties uit.

De rente die obligatiehouders jaarlijks ontvangen is vastgesteld op 8%. De obligaties van PFM Intelligence zijn na de eerste notering aan de NPEX-effectenbeurs vrij verhandelbaar op het online handelsplatform.

Het technologiebedrijf levert data en analyses van bezoekersmetingen in Nederland, Groot-Brittannië, België en Duitsland. Talloze grote winkelketens, waaronder C&A, De Bijenkorf, Ziengs, Hans Anders, vastgoedeigenaren van onder meer 300 winkelcentra, fastfoodrestaurants en gemeenten behoren tot de huidige groep opdrachtgevers.

PFM heeft zich de afgelopen jaren versterkt door een overname in Groot-Brittannië van de onderneming CoreTech en dit voorjaar werd in Nederland het Utrechtse bedrijf StoreScan, ook gespecialiseerd in retail-analytics, onderdeel van de Groep. De omzet van PFM bedroeg in het boekjaar 2020/2021 €13,2 miljoen met een EBITDA van €1,9 miljoen als rekening wordt gehouden met de effectieve datum waarop de rechten en plichten van CoreTech toebehoren aan PFM per 1 september 2021.

Met de opbrengst van de obligatielening versterkt PFM onder meer het werkkapitaal door de uitkoop van het pakket cumulatief preferente aandelen van oprichter Paul Schmitz, die de basis legde voor de snelgroeiende onderneming waarvan zijn zoon Bart Schmitz ruim 10 jaar CEO is. PFM heeft de ambitie om fors te investeren in het huidige dataplatform en voorziet een dataabonnement voor klanten als belangrijke impuls voor de volgende groeifase van PFM.

CEO Bart Schmitz verwacht dat de behoefte aan analyses en rapportages van bezoekers- en passanten metingen alleen maar zal toenemen. ,,Data gedreven retail is succesvoller dan winkels die hier geen gebruik van maken”, aldus Schmitz. ,,Data van bezoekers en passanten zijn onmisbaar voor operationele en strategische keuzes in deze ondernemingen met een hoog serviceniveau.”

CEO Bart Schmitz PFM Intelligence Group

Klik hier om het interview met CEO Bart Schmitz te lezen.