THE SOCIETY SHOP richt zich op het bovenste segment in de mannenmode en beschikt op dit moment over 18 winkels, waaronder enkele in Duitsland en België. De retailketen wil de opbrengst van de obligatielening gebruiken om haar strategie voor de nabije toekomst vorm te geven.

Op het programma staat een volledige restyling van alle winkels met als uitgangspunten: stijlvol, lichter en meer toegankelijk. De vestiging in Utrecht heeft deze restyling al ondergaan en de reacties zijn enthousiast. Verder concludeert THE SOCIETY SHOP dat er ruimte is voor nieuwe winkels. Door de crisis zijn veel aanbieders in het segment van THE SOCIETY SHOP weggevallen. Het streven is om nieuwe winkels te openen op A-locaties. Ook werkt het bedrijf aan de ontwikkeling van een online platform dat in 2016 in gebruik wordt genomen. Dit om in te spelen op het veranderende koopgedrag van bestaande en nieuwe klanten. Het moet onder meer mogelijk worden om online een maatpak samen te stellen. THE SOCIETY SHOP sloot 2014 af met een positief resultaat en ook 2015 zal naar verwachting positief worden afgesloten.

Het handelsplatform NPEX werkt met een vergunning van de AFM en staat onder toezicht van de AFM en De Nederlandsche Bank. Wie wil inschrijven op obligaties van THE SOCIETY SHOP heeft een beleggingsrekening bij NPEX nodig.

Specificaties obligatielening

De achtergestelde obligatielening is verdeeld in 2.000 obligaties van € 1.000 nominaal waarop vanaf 11 november 2015 kan worden ingetekend, via NPEX, de MKB-Beurs van Nederland. De rente bedraagt 7% per jaar in maandelijkse termijnen achteraf te ontvangen. Inschrijving kan tot uiterlijk 11 januari 2016, of zoveel eerder wanneer deze is volgetekend. Kijk voor meer informatie  op www.thesocietyshop.com