TUBES

Logo TUBES
Menu
AFM - Geen prospectusplicht!

TUBES – Innovatieve wijn en gedistilleerde drankverpakking voor de retail, travel, sampling & gift industrie.

Specificaties obligatie TUBES

Uitgevende instelling Creative Cloud Company B.V.
Lening € 2.500.000 / 2.500 obligaties
Nominale waarde € 1.000 
Rente  9,0% per jaar (excl. servicekosten)
Coupon  € 7,50 per maand (excl. servicekosten)
Looptijd Maximaal 5 jaar
Einde inschrijving  Woensdag 29 april 2020, 17:00 uur*
Prospectus Klik hier
* Behoudens verkorting / verlenging inschrijvingstermijn.

12 Nights of Wine box bij inschrijving vanaf 3 obligaties op TUBES 9% obligatielening


TUBES stelt een 12 Nights of Wine box beschikbaar aan alle beleggers die voor 3 of meer obligaties inschrijven op de emissie.

Klik hier voor meer informatie.
12 Nights of Wine Box

TUBES

TUBES bottelt, produceert en distribueert wijnen en (gedistilleerde) dranken in single serve RPET (100% gerecycled) en glazen tubes van 100ml, 50ml en 35ml.

Wat begon als luxe relatiegeschenk, is inmiddels uitgegroeid tot een ‘smart design’ merk dat in de snel consumerende wereld verschillende gewichts-, tijds-, en ruimtebesparende, en logistieke, marketingtechnische, en duurzame voordelen biedt voor de:
  • Internationale Retail (supermarktketens, slijterijketens & warenhuizen)
  • Travel (luchtvaart, hotellerie, cruises, trein, en duty free)
  • Sampling (wijnproducenten, olijfolie producenten en gedistilleerde drank producenten)
  • Gift (e-commerce, grote bedrijven & distributiepartners) industrie. 

Alles gebaseerd op de inventieve, gepatenteerde technologie en verpakking van de tube.

Proef, waardeer en geniet van wijnen en andere dranken per glas.

TUBES Production Company

Technologie, kwaliteit & duurzaamheid 

TUBES gebruikt een gepatenteerde technologie en verpakking in een met stikstof-gesloten productie faciliteit om de wijnen zo min mogelijk aan zuurstof bloot te stellen. Door het gebruik van vloeibaar stikstof behouden de wijnen hun organoleptische kwaliteit, alsmede het volledige bouquet, smaakprofiel en mondgevoel tijdens het fractioneringsproces. Eenmaal in een tube, is de wijn stabiel, gedurende tenminste 9 tot 18 maanden in RPET tot wel 24 maanden in glas, afhankelijk van het soort product en de kwaliteit van het betreffende product. De productiefaciliteit is volledig gecertificeerd volgens de hoogste HACCP- en internationale IFS-normen. Tevens beschikt TUBES over een SKAL Biocontrole certificering voor het bottelen van biologische producten onder het organic keurmerk.

Naast glas leveren wij ook RPET-tubes, bestaande uit 100% gerecycled PET-materiaal. Op deze manier doen we ons best om een zo milieuvriendelijk mogelijk product te leveren. Na gebruik zijn zowel glazen als RPET-tubes 100% recyclebaar, om het hele proces zo duurzaam mogelijk te houden.

Hoe ziet de markt eruit?

Wij onderscheiden 5 verkoopmarkten voor de verkoop van onze producten en proposities:

Retail

Wij verkopen proefboxen, cadeauverpakkingen en pick & mix modules aan supermarktketens, warenhuizen en slijterijketens.
Retail 1
Retail 2

Sampling

Wij verkopen maatwerk single serve verpakkingen aan producenten van wijn, olijfolie en gedistilleerde drank ten behoeve van de merkbeleving en marketingactiviteiten.
Sampling

Gifting

Wij verkopen (gepersonaliseerde) cadeauverpakkingen aan webshops, grote bedrijven & distributiepartners. 
Gifting

Travel

Wij verkopen single serve verpakkingen aan luchtvaatmaatschappijen, cruiseline, trainlines, hotellerie en duty free, op basis van gewichtsbesparing (40% reductie), ruimtebesparing (127% meer product per cateringlade) en kostenbesparende (in distributie) voordelen.
Travel
* Pilot met Transavia

Subscription

In 2020 gaan wij ook direct verkopen aan de consument. Dit doen wij door middel van een abonnementsmodel waarbij de consument iedere maand vier wijnen per glas ontvangt, door de brievenbus.
Subscription

TUBES biedt een unieke sampling oplossing voor drankproducenten tijdens coronacrisis.

Het coronavirus veroorzaakt problemen voor drankproducenten over de hele wereld. Door genomen maatregelen zoals het afgelasten van wijnbeurzen en evenementen zoals ProWein, Vinitaly en Bordeaux En Primeur, en het verbod op afspraken en reizen, staan producenten voor de uitdaging om hun (nieuwe) producten nog te kunnen presenteren, adverteren en lanceren.

Met één fles wijn kunnen maar liefst zeven klanten gesampled worden. Dit vermindert acht keer het gewicht van een transport met een reductie van verzendkosten en CO2 uitstoot tot gevolg. TUBES biedt de meest innovatieve sampling service, in single-serve verpakkingen die perfect zijn om te verzenden als kostenbesparende en kwalitatieve manier om toch in contact te blijven met de klant.

Mijlpalen

Sinds onze oprichting in 2015 hebben we meerdere mijlpalen behaald. Meest in het oog springende is het winnen van de Best Onboard Beverage Award in 2019 bij de Onboard Hospitality Awards tijdens de World Travel & Catering Exhibition in Hamburg. Dit is de meest toonaangevende internationale beurs gericht op de travel industrie. De prijs wordt toegekend door een jury van professionals uit de branche. Een enorme eer om als relatief jong bedrijf een dergelijk grote prijs te winnen die erkenning geeft in een miljardenindustrie.

Bekijk de volgende video voor het commentaar van de voorzitter van de jury.

Omzet en winst

P&L
Balance sheet

Partners en klanten

Onderstaande is een greep uit onze relaties. Wij zijn vanuit Nederland vooral actief in Europa, waaronder in
  • België,
  • Denemarken,
  • Duitsland,
  • Frankrijk,
  • Verenigd Koninkrijk,
  • Ierland,
  • Italië,
  • Spanje,
  • Luxemburg,
  • Oostenrijk,
  • Zwitserland en
  • Portugal.
Daarnaast zijn wij in mindere mate actief in de Verenigde Staten, Argentinië, Chili, Singapore, Australië, Nieuw-Zeeland, en Zuid-Afrika.
Partners en klanten

Management

De dagelijkse directie bestaat uit Glen Ritzen (CEO), GP de Goede (CFO) en Steven van den Heuvel (COO):

  • Glen Ritzen (32), Chief Executive Officer (CEO) en aandeelhouder. Zijn specialisme richt zich op sales, marketing, en strategie.
  • GP de Goede (53), Chief Financial Officer (CFO) en aandeelhouder. Zijn specialisme richt zich op financiën, administratie en strategie.
  • Steven van den Heuvel (32), Chief Operations Officer (COO). Zijn specialisme richt zich op productie, proces, kwaliteit en strategie.

Leendoel emissie

Het leendoel bestaat uit uitbreidingsfinanciering, herfinanciering en werkkapitaal. 
  • Uitbreidingsfinanciering om de verdere internationalisering mogelijk te maken waarbij met name geïnvesteerd wordt in sales & marketing, de ontwikkeling, lancering en (online) marketing van het Tasty Grapes platform én de uitbreiding naar twee nieuwe productielocaties in Amerika en Frankrijk.
  • Herfinanciering ten behoeve van een bestaande lening.
  • Werkkapitaal om cashflow, inkoop en verkoop in balans te houden, rekening houdende met de lange productieprocessen en betaaltermijnen van grote internationale klanten als supermarktketens en luchtvaartmaatschappijen.

Hier willen wij het geld aan besteden:

Als wij € 2.500.000 lenen, willen wij dit
 zo besteden:

Als wij € 1.000.000 lenen, willen wij dit
zo besteden:

Uitbreiden werkkapitaal

€ 1.007.040

€ 425.000

Uitbreiden productie, sales & marketing

€ 800.000

€ 225.000

Terugbetalen lening Tromp
 € 100.000 € 100.000
Terugbetaling lening Xavoda Holding B.V. € 517.960 € 250.000
Investeren in nieuw platform en in research en development  € 75.000 
     

Totaal

€ 2.500.000

€ 1.000.000

Belangrijkste risico’s

Aan beleggen zijn altijd risico’s verbonden. Het belangrijkste risico dat u loopt, is dat moedermaatschappij en obligatiehouder Creative Cloud Company B.V. geen geld heeft om u terug te betalen of om de rente te betalen. Dit zou onder meer kunnen gebeuren nieuwe toetreders of bestaande marktpartijen met een soortgelijk concept hun diensten tegen lagere kosten kunnen aanbieden. Dan kan het zijn dat u niets van de lening terugbetaald krijgt en dat u geen rente krijgt. 

Er worden verder geen zekerheden geboden. Voor de volledige risicoanalyse verwijzen wij u naar het prospectus en het informatiedocument.

Tarieven

Onderstaand zijn de tarieven weergegeven die NPEX hanteert.

NPEX-rekening Gratis
Geld storten Gratis
Inschrijfkosten emissie  1% éénmalig
Servicekosten  0,05% per maand* 
* Te berekenen over de nominale waarde van de obligaties in portefeuille op coupon betaaldatum en te verrekenen met de (maandelijkse) rentebetaling.
Laatst bijgewerkt: 27-03-2020