Hilversum, 3 november 2022

TUBES – Wines & Spirits by the glass, het Nederlandse bedrijf dat gespecialiseerd is in het bottelen van wijnen en gedistilleerde dranken in ‘single serve’-glazen en gerecyclede plastic tubes, opende in oktober 2022 een nieuwe vestiging in Napa, Californië. Deze nieuwste uitbreiding brengt de moderne verpakkingsoplossing op de Amerikaanse markt in de geschenk-, reis-, sampling- en detailhandelssectoren.

Er wordt lovend over het merk gesproken door belangrijke spelers uit de sector, zoals Rudy Ruiz, strategisch adviseur van TUBES en voormalig CEO van Bacardi USA, “na 30 jaar in de branche, vind ik het geweldig om innovatie te zien dankzij zo’n nieuwe formule. Met TUBES kunnen producenten en detailhandelaren hun aanpak differentiëren en producten aan de moderne consument aanbieden via unieke proefervaringen.”

Een oplossing ontwikkeld voor een evoluerende sector
Omdat in de wereld van wijn en sterke drank niets belangrijker is dan smaak, biedt TUBES een vindingrijk marketinginstrument om te proeven. Met één fles wijn of gedistilleerde drank kunnen merken 7 tot 14 klanten bereiken, hun merkbekendheid vergroten en tegelijkertijd hun afval, kosten en koolstofvoetafdruk aanzienlijk verminderen.

“Dit is mijn favoriete innovatie van de pandemie,” zei Laura Catena, Managing Director van Bodega Catena Zapata. “We hebben voor onze Adrianna Vineyard ‘Vinos de Parcela’ een set van 5 cru’s gemaakt waarmee we het verhaal achter de wijnen konden vertellen tijdens een korte proeverij van 15 minuten.” “We voelen ons vereerd dat we het vertrouwen hebben gewonnen van zulke iconische merken als Catena Zapata,” zegt CEO van TUBES, Edwin Blom, “en we verheugen ons hen te kunnen voorzien van de middelen om hun proeflokaal uit te breiden tot bij de mensen thuis.”

Andere erkende bedrijven zoals VINEBOX, Concha y Toro, Treasury Wine Estates, Vivant, Constellation Brands en Diageo werken samen met TUBES om entertainende en interactieve proefervaringen te creëren om met hun consumenten in contact te komen. “De samenwerking met TUBES geeft ons de mogelijkheid om wereldwijd hoogwaardige proefervaringen aan te bieden in een webinar-formule. Dankzij hun full-service bedrijfsvoering hebben we zeldzame en exclusieve wijnen, waaronder oude jaargangen, op perfect kwaliteitsniveau rechtstreeks aan consumenten over de hele wereld gepresenteerd,” aldus Patrick Sauze, Director Business Development, Robert Parker Wine Advocate.

Dankzij de mogelijkheid om QR-codes aan de tubes toe te voegen, kan meer informatie worden gedeeld via unieke storytelling en ervaringen waardoor de kloof tussen merken en hun doelgroep zowel on- als offline wordt overbrugd. “In het Amerikaanse drieledige systeem is rechtstreeks contact met de consument iets waar merken dol op zullen zijn,” zegt Ruiz

Geavanceerde technologie voor kwaliteitsbehoud
Sinds 2015 heeft TUBES de kennis, expertise en machines ontwikkeld om alcoholische dranken opnieuw te bottelen in glazen en gerecyclede plastic tubes en daarbij het hoogste niveau van kwaliteit en excellentie te garanderen.

De Amerikaanse faciliteit zal de capaciteit hebben om tot 20 miljoen tubes per jaar te bottelen met behulp van een gepatenteerde technologie die ontworpen is om de kwaliteit van wijnen en gedistilleerde dranken te behouden. De producten zullen worden gebotteld in een volledig inerte omgeving om elke invloed van zuurstof te voorkomen. Dit proces is erop gericht om de organoleptische kwaliteiten en het smaakpalet van elke gebottelde drank te behouden.

De productiefaciliteit zal werken volgens GFSI- en biologische certificeringen en zal een kwaliteitslaboratorium bevatten waar gespecialiseerde technici uitgebreide kwaliteitsanalyses uitvoeren voor, tijdens en na het bottelproces.

TUBES’ recente uitbreiding zal deze innovatieve oplossing op de Amerikaanse markt brengen en talloze voordelen blijven bieden voor producenten, detailhandelaren en consumenten zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit van de allerbeste wijnen en gedistilleerde dranken. “In een zeer concurrerende sector
met onbeperkte keuzes voor consumenten, zagen we een kans om de eeuwenoude tactiek van het proeven op te schalen, maar met een moderne twist,” zegt Edwin Blom, ”we zijn verheugd om eindelijk de Amerikaanse divisies te kunnen bedienen van alle geweldige merken waarmee we hebben samengewerkt.”

Nieuwe CFO
TUBES en de CFO Olav Hinke hebben afscheid van elkaar genomen. Hinke gaat zijn loopbaan elders voortzetten. Er is een vacature uitgezet via Top of Minds Executive Search. Er zal een bericht worden gedeeld zodra er een nieuwe CFO is aangenomen.

Edwin Blom I CEO