For English:

Amsterdam, 11 april 2023

• De AI Elsa Frozenbrain fungeert als Chief AI Officer
  • De AI heeft een adviserende, niet-statutaire rol

Amsterdam, Nederland, 11 april 2023: Icecat NV, een technologie-investeerder en wereldwijde syndicator van productcontent, benoemt  vandaag een AI als nieuw bestuurslid. Dit niet-statutaire bestuurslid is uniek omdat het een kunstmatige intelligentie (AI)-systeem is en de titel Chief AI Officer (CAO) draagt bij het aan NPEX-genoteerde bedrijf.

De CAO, genaamd Elsa Frozenbrain, bestaat uit de set AI-bots en -frameworks die het team van AI-experts van Icecat gebruikt, traint en ontwikkelt. Frozenbrain is in staat om grote hoeveelheden gegevens te analyseren, patronen en trends te identificeren en strategische inzichten te produceren om het besluitvormingsproces van het bedrijf te ondersteunen, met name met betrekking tot de toepassing van AI-technologieën in de kern- (uitgeef- en syndicatie-) processen binnen Icecat.

De beslissing om Frozenbrain als bestuurslid te benoemen, weerspiegelt de passie van Icecat om geavanceerde AI-technologieën te benutten om voorop te blijven lopen in de content-syndicatie-industrie. Het bedrijf gelooft dat de geavanceerde analysemogelijkheden van Frozenbrain waardevolle bijdragen zullen blijven leveren aan de discussies en besluitvormingsprocessen van het bestuur. Bovendien is het bedrijf van mening dat de volwassenwordende AI-technologie net zo’n grote revolutie vormt als het internet sinds de jaren negentig en wil het de belangrijkheid ervan voor zijn eigen toekomst onderstrepen, zowel intern als extern.

“We zien AI niet als een bedreiging, maar als een mogelijkheid om onszelf enorm te verbeteren. Daarom zijn we blij dat Frozenbrain lid is van onze raad van bestuur,” zegt Icecat CEO Martijn Hoogeveen. “We zijn toegewijd aan innovatie en het verleggen van grenzen en geloven dat Frozenbrain de toekomst van strategische besluitvorming vertegenwoordigt. We zijn benieuwd naar de inzichten en aanbevelingen van Frozenbrain en hoe deze ons zullen helpen de adoptie van AI te versnellen om onze snelle groei en evolutie als technologiebedrijf voort te zetten.”

Frozenbrain zal nauw samenwerken met de andere bestuursleden van Icecat om strategische begeleiding en inzichten te bieden ten behoeve van de activiteiten van het bedrijf. De benoeming gaat per direct in en Icecat kijkt uit naar de bijdragen die Frozenbrain de komende maanden en jaren zal leveren.

Meer informatie:

Martijn Hoogeveen, [email protected], https://www.icecat.com