28 februari 2022

TUBES – Wines & Spirits by the glass wil voor het 3e jaar de omzet verdubbelen.

Nederlands bedrijf wil internationaal leidende positie versterken

De Nederlandse single-serve bottelaar TUBES heeft een uniek aanbod van topwijnen en spirits en de selectie blijft groeien. Om de groei mogelijk te maken is er een uitgifte van obligaties op de NPEX-effectenbeurs.

Met de kapitaalsinjectie kan TUBES – Wines & Spirits by the glass de komende jaren verder doorgroeien. In 2020 en 2021 wist het bedrijf haar omzet al te verdubbelen en de orderportefeuille is dermate goed gevuld dat het realistisch is te verwachten dat de omzet in 2022 opnieuw wordt verdubbeld. De verwachting is dat er dit jaar 9 miljoen tubes worden gebotteld. Om de groei bij te houden gaat TUBES internationaliseren en op ieder continent een productiefaciliteit openen.

“Met deze uitgifte kunnen we onze ambitie realiseren om met TUBES de standaard voor single serve wijnen en gedistilleerde dranken te worden”, aldus Edwin Blom en Glen Ritzen, die samen de directie van TUBES vormen.

TUBES bottelt wijnen, gedistilleerde dranken en cocktails in innovatieve ‘single serve’ tubes. Het in Hilversum gevestigde bedrijf is internationaal actief op het gebied van sampling, gifts en consumptie, in zowel business to business als direct to consumer. Inmiddels heeft TUBES al drieduizend verschillende soorten wijnen gebotteld, en kan het de top van de wijn en sterke drank-wereld tot de klantenkring rekenen.

De tubes spelen in op de almaar groeiende behoefte aan kleine verpakkingsformaten en duurzaamheid. Naast dat de tubes gemaakt zijn van recyclebaar glas of gerecycled plastic, zorgt het ‘single serve’ concept ervoor dat bedrijven minder verspillen en hun CO2-uitstoot daardoor verkleinen.

Oplossing
Voor (wijn)producenten en -distributeurs is TUBES de ultieme sampling oplossing. Met de inhoud van één fles, kunnen zij zeven tot veertien klanten voorzien van een sample. Tel daarbij op dat de kleine, elegante tubes makkelijk, veilig en goedkoop verstuurd kunnen worden en het is duidelijk waarom TUBES onder deze groep snel wint aan populariteit.

De groei die TUBES heeft doorgemaakt in de wijn industrie wordt mede gedreven door grote partners als Vinebox in de Verenigde Staten (www.getvinebox.com), D-Vine in Frankrijk (www.10-vins.com), Vivant (www.vivant.eco), maar ook Most Admired Wine Brands Catena Zapata, 19 Crimes, Casillero del Diablo, Salentein, alsmede de autoriteit op het gebied van internationale wijnbeoordeling: Robert Parker’s Wine Advocate waarvoor top wijnen uit Bordeaux worden gebotteld zoals Chateau Angelus en Chateau Pavie.

Ook in de sterke dranken categorie groeit TUBES stevig door partnerships met wereldwijde marktleiders als Diageo, Constellation Brands en Lucas Bols.

Over TUBES
TUBES is opgericht in 2015 en de productie is in Nederland gestart in 2017. De visie is: Making wines and spirits accessible to everyone through serving by the glass. De missie: Be the most trusted wine and spirits by the glass producer in the industry. ‘Tubes’ zijn elegante buisjes van 35 ml, 50 ml, 60 ml en 100 ml (de officiële inhoud van één glas) van recyclebaar glas & gerecycled plastic. Duurzaam en uniek vanwege een gepatenteerd concept, technologie en de vorm. Het bedrijf is actief in meer dan 20 landen. Het hoofdkantoor van TUBES is gevestigd in Hilversum en er werken inmiddels zo’n 40 “Tubers”. TUBES wordt geleid door Glen Ritzen en Edwin Blom. TUBES heeft diverse onderscheidingen ontvangen, waaronder ‘Best On-board Beverage Award’.
Zie voor de verschillende concepten:

www.wineintubes.com / www.tastygrapes.com / www.12nightsofwine.nl
TUBES, de nieuwe standaard voor single serve!