23 december 2021

TUBES slaat vleugels uit, productie afgelopen twee jaar verviervoudigd

Wijnrevolutie dankzij TUBES in retail-, geschenk-, travel- en sampling-markten

  • TUBES geeft via de NPEX-effectenbeurs een 5-jarige obligatielening uit tegen een jaarlijkse rente van 8,25%. Daarmee wil het bedrijf uit Hilversum maximaal €2 miljoen uit de markt halen om verdere groei van de onderneming mogelijk te maken;
  • De succesvolle ‘single serve’ verpakkingen van o.a. wijn en gedistilleerd zorgen voor een stevige groeiversnelling van innovator TUBES;
  • Het grootste deel van de opbrengst van de emissie wordt ingezet als extra werkkapitaal om de toekomstige groei te financieren en voor verhoging van de uitgaven aan marketing en sales. Daarnaast lost TUBES een banklening af.

HILVERSUM – Creative Cloud Company BV, dat onder het merk TUBES wijn en gedistilleerd bottelt in single serve-verpakkingen van plastic (gerecycled PET-materiaal) en glazen buisjes, geeft na de snelle groei van de afgelopen twee jaar opnieuw obligaties uit via de NPEX-effectenbeurs. De looptijd van de 8,25%-obligatielening, waarvoor de inschrijving bij de NPEX-effectenbeurs is opengesteld, bedraagt 5 jaar.

Met de beoogde opbrengst van maximaal €2 miljoen kan TUBES de huidige groeistrategie voortzetten. Het werkkapitaal wordt versterkt en het budget voor marketing en sales verhoogd. Daarnaast lost TUBES uit de opbrengst een banklening af.

TUBES is de afgelopen jaren erin geslaagd om de productie fors te vergroten door investeringen in een tweede productielijn, het kwaliteitsbeheer te verbeteren en het managementteam te versterken met een aantal experts op terreinen als productie, marketing en sales.

De Hilversumse onderneming bottelde afgelopen jaren meer dan 8 miljoen TUBES. Bovendien stijgt het marktaandeel van de producten van TUBES in de retail-, geschenk-, travel- en voor sampling-industrie fors. Er wordt samengewerkt met gerenommeerde wijnhuizen. Afgelopen zomer lanceerde Lucas Bols een nieuwe lijn Ready to Enjoy Cocktails in samenwerking met TUBES. Bovendien wordt gewerkt aan een partnership met één van de grootste wijnhuizen in de Verenigde Staten om in 2022 ook de Amerikaanse markt met TUBES te bewerken.

Volgens CEO van TUBES Edwin Blom zijn dat belangrijke mijlpalen in de ontwikkeling van TUBES. ,,We zijn erin geslaagd de de organisatie te optimaliseren en er wordt structureel gewerkt aan de uitbouw van de onderneming” aldus Blom. ,,TUBES is inmiddels volledig geaccepteerd in cadeauvorm voor de consument die gaat voor de single serve-verpakking. De samplingmarkt heeft voor TUBES een enorme vlucht genomen.”

Dankzij de technologie die door TUBES is ontwikkeld en gepatenteerd, behoudt de wijn na botteling 9 tot 24 maanden, afhankelijk van het betreffende product, kwaliteit, bouquet en smaakprofiel. Het productieproces en de verpakking zijn duurzaam. Bovendien is de productiefaciliteit gecertificeerd volgens de hoogste HACCP- en internationale IFS-normen.

De aandelen van TUBES zijn in handen van een aantal private investeerders, onder wie Richard Meester. De ondernemer uit Middenmeer, die zijn techbedrijf Quest verkocht aan het Japanse Olympus, maakte in het verleden een aantal keren succesvol gebruik van de NPEX-financiering en nu via BNR-Capital (bnr-capital.nl) in startups en scale-ups investeert.

Klik hier om het interview met TUBES CEO Edwin Blom te lezen.