Juli 2020
Nog geen vijf jaar geleden ging de jonge ondernemer Nick Blom op zoek naar, zoals hij het zelf zegt, ‘een echte businesscase’ met zijn bedrijf LiveChat Service.
Blom ontdekte dat ondernemers grote budgetten spendeerden aan marketing. De activatie en conversie waren echter in zijn ogen maar matig. De oplossing lag volgens Blom voor de hand. Je moet met je potentiële klant in gesprek gaan: antwoorden geven op vragen, ze informeren en helpen een keuze te maken.
Dat doe je – dat was Bloms idee – met een livechat op de website van het bedrijf of de instelling. Als bezoeker kun je via de chat ‘in gesprek’ gaan met een mens van vlees en bloed. Je stelt vragen en je krijgt relevante antwoorden. En als de ‘operator’, zoals Blom zijn collega’s noemt, het antwoord even niet paraat heeft, komt dat later. Alleen maar verwijzen in je marketing naar de website levert nu eenmaal onvoldoende klanten op, signaleerde Blom. Een livechat leidt tot meer omzet en een hogere klantwaardering, omdat de service door de websitebezoekers op prijs wordt gesteld. ,,Wij gebruiken door onszelf ontwikkelde software en we beschikken over een grote marketing-databank”, aldus Blom.
LiveChat Service, gevestigd in Rotterdam, heeft een obligatielening uitgeschreven met een doelbedrag van 2,5 miljoen euro. De 5-jarige lening geeft een rente van 8,5%.