Amsterdam, 12 februari 2018: Icecat, beursgenoteerd uitgever en wereldwijd verspreider van productinformatie in de e-commercemarkt, start de voorverkoop van haar cryptomunt ICURY voorafgaand aan de publieke verkoop (of Initial Coin Offering). In deze onderhandse voorverkoop richt Icecat zich op professionele crypto-investeerders. “Het is niet ongebruikelijk enige maanden de tijd te nemen voor zo’n voorverkoop”, aldus Icecat ceo Martijn Hoogeveen. De uitgifteprijs van de ICURY – Icecat Crypto Currency – is 2,5 eurocent en de minimale doelstelling voor de tokenuitgifte is om 1,25 miljoen euro op te halen.

Het streven is om gedurende de gehele muntverkoop circa 40 miljoen euro op te halen. De ICURY is feitelijk een 2.0-munt in de zin dat de munt uitgegeven wordt door een bestaande, winstgevende business met substantie, operationele diensten en een succesvol trackrecord. Niet door een startup met slechts een concept. Icecat zal  de ICURY accepteren als een vooruitbetaalde service-cheque voor het afnemen van Icecat-diensten en Icecat streeft ernaar om circa 30% van de opbrengst uit ICURY-verkoop te reserveren voor de terugkoop van ICURY als marktomstandigheden daarom vragen. ​25% van de opbrengsten zal gebruikt worden voor het financieren van de creatie van productcontent en circa 47% van de ICURY-tokens wordt door Icecat achtergehouden om contentproductie van derden binnen haar contentsyndicatienetwerk te bevorderen. Icecat streeft zo de productie van productdatasheets op te voeren van nu 1 miljoen per jaar tot 100 miljoen per jaar. Zie de ICURY Light Paper die de belangrijkste ICURY-gegevens samenvat:

Icecat faciliteert reeds 13 miljard productdatasheet-downloads per jaar in 2017 door tienduizenden e-commerce-bedrijven. De honger naar productdata groeit exponentieel. Om deze honger naar productdata te blijven stillen, is een open en gedecentraliseerde blockchain waarin datakwaliteit vastgelegd en gegarandeerd wordt (Proof Of Quality) onmisbaar.

Over Icecat NV
Icecat, genoteerd aan de NPEX-beurs sinds 2017, is een winstgevende en snelgroeiende, online uitgever en syndicator van productinformatie ten behoeve van met name de e-commercemarkt. Icecat werkt mondiaal voor tienduizenden webshops zoals Amazon, Wehkamp, BOL en zo’n 300 merken, waaronder Philips, Akzo, TomTom, HP, DELL, Lego en L’Oréal.

Icecat omvat momenteel de dochtermaatschappijen Iceshop B.V., Icecat LLC (Icecat Ukraine) en Icecat Content Sourcing OÜ (Icecat Estonia) en de participatie Hatch B.V. Icecat Ukraine en Icecat Estonia zijn verantwoordelijk voor de inhuur van editor- en software developer-capaciteit. Hatch (voorheen Iceleads BV) levert slimme “Koop Nu”-knoppen die ervoor zorgen dat de websites van fabrikanten meetbare verkopen genereren via hun online resellers. Iceshop BV is specialist in e-commerce-integraties en Product Information Management (PIM)-oplossingen.