10 november – Vorige week is er volop gereageerd op Icecat’s IPO aankondiging van 3 november 2016. Vooral in de financiële pers in Nederland, maar ook in Italië.

Financieel Dagblad trapt af met een uitgebreid artikel: ‘Icecat naar MKB-Beurs NPEX’. FD zegt: “Bijna niemand kent ze, maar bijna iedereen gebruikt hun service”, een goede positionering van Icecat’s Business-to-Business (B2B)-propositie in de e-business markt.

Dat is de reden dat NPEX Icecat een ‘E-business parel’, noemt die in de komende maanden 10 miljoen hoopt op te halen via het handelsplatform.

Telegraaf: “Icecat krijgt notering op NPEX-Beurs“ en geeft aan dat de AFM (Autoriteit Financiële Markten) de prospectus van Icecat heeft goedgekeurd.

Ook de ‘Financial Times of Italy’, Il Sole 24 Ore, beschrijft de beursgang van Icecat, waarbij bij start 9% van het kapitaal vrij verhandelbaar zal zijn.

NU.nl benadrukt: “Uitgever productinformatie wil 10 miljoen ophalen op MKB-Beurs”, en dat Icecat het opgehaalde geld wil gebruiken om zijn catalogus met productdata uit te breiden.

De e-commerce pers heeft ook aandacht gegeven aan de beursplannen van Icecat: Emerce noemt dat Icecat bezig is met een beursgang en citeert CEO Martijn Hoogeveen: “de productcontent-markt is nog steeds een Blue Ocean, een terrein dat nog niet in kaart is gebracht maar potentieel een markt waarin vele miljarden omgaan”Twinkle meent dat Icecat een onontgonnen markt heeft gevonden. Ook de IT-pers Dutch IT channel en Channel Connect schrijven uitgebreid over Icecats beursnotering.