​Image Building

Image Building
Menu
AFM - Geen prospectusplicht!

Image Building is dé specialist in tijdelijke buitenreclame en ontwikkelaar van het innovatieve en mobiele billboard Trotter.


Image Building

Image Building is dé specialist in tijdelijke buitenreclame en ontwikkelaar van een reeks producten die succesvol zijn vanaf introductie. 
Een pionier met het eerste geïndustrialiseerde buitenreclameproduct: het innovatieve en mobiele billboard Trotter. Daarbij heeft Image Building ook diverse varianten raamfolie en stickers in het assortiment. 

Image Building is ook de grondlegger van het aluminium buizenframe zoals we die nu kennen. Ter vervanging van het logge houten bord dat makelaars gebruikten begin jaren 90, bedacht Image Building een lichtgewicht en milieuvriendelijke variant die tot op de dag van vandaag nog altijd ingezet wordt. 

Innovatie zit in het bloed en daarom werd er op het aluminium buizenframe ook een moderne variant bedacht: het blindframe. Een stijlvol en strak product met een premium uitstraling. 

Trotter

De Trotter is de eerste hoogwaardige mobiele oplossing voor tijdelijke buitenreclame. De reclamedrager bestaat uit een esthetisch afgewerkte betonnen voet, een zuil die in hoogte verstelbaar is en een duurzaam ontwikkelde kap met dubbelzijdige beelddrager. De inzet van Trotters is ideaal voor bedrijven om (tijdelijke) campagnes te communiceren naar een groot publiek en een schoolvoorbeeld van Industrial Design. Daarnaast zijn wij in 2016 begonnen met LED Trotters. Wij zien de mogelijkheden sneller groeien naarmate de (led-)techniek goedkoper en het product meer “plug-and-play” wordt. Momenteel is de Led-markt nog relatief klein. Recent zien wij de vraag toenemen bij partijen die gedurende de dag verschillende boodschappen willen projecteren. Doorlopend zijn wij onze kennis aan het verdiepen en verbreden om de markt voor te blijven en mee te kunnen in de vraag.
Voorbeeld Trotters

De Trotter is leverbaar in vier varianten:

Trotters varianten_incl afmetingen
De lange levensduur maakt de Trotter een zeer duurzaam reclamebord. De Trotter is opgebouwd uit verschillende milieuvriendelijke materialen zoals gewalst bandstaal en recyclebaar kunststof LLDPE. Zo wordt er voor gezorgd dat het milieu zo min mogelijk belast raakt.

Het aantal geproduceerde Trotters blijft ieder jaar stijgen. Medio september 2019 hebben wij in totaal ruim 2000 Trotters geproduceerd. Hiervan worden er 1600 door Image Building vanuit Nederland geëxploiteerd. De rest bevindt zich bij onze partners in het buitenland. 
Het aandeel van de Trotter binnen de totale omzet van Imagebuilding is gestegen naar 53% in 2018. Wij verwachten dat deze trend zal doorzetten.

Markt

Image Building is actief in de markt voor tijdelijke buitenreclame en signing. Dit is de laatste massamedia markt die nog groeit in tegenstelling tot televisie en andere printmedia. Tegenwoordig spreekt men over Out-Of-Home Marketing. Het gaat in ieder geval om losstaande objecten en borden, affiches en belettering die aan gebouwen of objecten in de openbare ruimte bevestigd zijn of er deel van uitmaken. Buitenreclame kan van tijdelijke óf permanente aard zijn en uit diverse materialen zijn vervaardigd.
Onze producten worden in het algemeen op de grond of aan het gebouw van de opdrachtgevers geplaatst. In deze markt zijn wij een van de weinige landelijke spelers en de eerste die het proces heeft ”geïndustrialiseerd” met de introductie van de Trotter. Hierin zijn wij nog steeds uniek.

Wie zijn de klanten van Image Building?

Image Building biedt oplossingen voor vrijwel iedere branche. Wij hebben op dit moment ca. 900 verschillende klanten per jaar aan wie wij onze producten leveren. Deze klanten komen met name uit de volgende segmenten: overheid, vastgoed, retail, automotive, bouw & infra, events, media & communicatie, petrol en cultuur. Hieronder is een selectie van een aantal klanten van Image Building.
Klanten Image Building

In Nederland komt bij Image Building ongeveer twee derde van de omzet uit drie segmenten: vastgoed, overheid (voornamelijk gemeentes) en retail. 
Binnen de gemeentes wordt de Trotter steeds vaker gebruikt voor city marketing en andersoortige aankondigingen in de publieke ruimte. Wij voorzien hierin een sterke groei.

Activiteiten in het buitenland

 In 2015 is Image Building een joint venture gestart in het Verenigd Koninkrijk. Trotter.UK neemt Trotters af van Image Building en betaalt iedere maand een licentie fee per Trotter. Er bevinden zich nu 300 Trotters in het Verenigd Koninkrijk. In 2019 bedroeg de omzet ongeveer 1 miljoen pond. 

Image Building is nu bijna twee jaar actief met de Trotters in België. De omzet voor 2019 komt uit op ongeveer € 500.000 euro en wordt met name gegenereerd binnen automotive en retail. Wij verwachten dat de groei doorzet, mede omdat we komend jaar ook actief worden in Wallonië. België was overigens het eerste land buiten Nederland waar Image Building Trotters in eigen beheer heeft uitgerold. Met deze onafhankelijkheid, kunnen wij sneller schakelen en direct inspelen op trends en ontwikkelingen.

Na het succes van België en het Verenigd Koninkrijk zijn we eind 2019 ook van start gegaan in Duitsland. Vooralsnog richten wij ons alleen op de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen (18 miljoen inwoners en qua oppervlak de helft van Nederland). Wij hebben hiervoor gekozen omdat deze regio goed te bereiken is vanuit Nederland en een hoge concentratie van bedrijven en inwoners heeft. 

In Duitsland en België zien wij dat onze klanten binnen de automotive- en retailbranche overeenkomen met de klanten in Nederland. De campagnes die wij in Nederland met tijdelijke buitenreclame verzorgen voor onze klanten zien we ook terug in België en Duitsland. Wij zien het als een voordeel dat we de sales en logistiek in eigen beheer hebben. Dit verbetert de slagvaardigheid en de communicatie, en leidt tot betere marges.

Duurzaamheid is voor ons erg belangrijk

Al sinds de oprichting van Image Building is duurzaamheid een belangrijk thema. Dit zie je met name terug in de producten die voor het grootste gedeelte gemaakt zijn van hoogwaardig recyclebaar aluminium. Daarnaast is het verdienmodel gebaseerd op het delen van producten in plaats van verkopen, hetgeen goed past binnen de circulaire economie. Vrijwel alle onderdelen van eerder ingezette producten die nog van de vereiste hoge kwaliteit zijn, zet Image Building in bij de productie van ‘nieuwe’ producten. Onderdelen waarvan de kwaliteit te laag is worden zoveel mogelijk gerecycled door een derde partij. 

Bij verkoop van je product verlies je als bedrijf het eigendom. Hiermee verlies je ook de regie over de verdere levensduur van je product. Door middel van het gehanteerde businessmodel weet Image Building deze regie te behouden en zorgt daarmee voor een grotere mate van duurzaamheid.

Onze kengetallen

Wij zien een stabiele groei van het bruto omzet resultaat door de jaren.
Kengetallen Image Building_incl prognose V2
* prognose gehele jaar

Onze toekomstplannen

 De komende jaren willen wij internationaal verder uitbreiden met het “plug-and-play” concept van de Trotter. Wij willen in omliggende landen de Trotter in eigen beheer verder uitrollen. Gebleken is dat de marges voor ons beter zijn als wij het hele proces in eigen hand houden. Daarnaast kunnen we onze Trotters dan vaker inzetten en daarmee de bezettingsgraad verbeteren. Wij zijn van plan om eerst verder in Duitsland en België te groeien.

Buiten Europa willen wij ook groeien omdat wij zien dat er nergens een vergelijkbaar product op de markt is. Dat willen wij doen door samen te werken met zelfstandige bedrijven die onze Trotters kopen of huren en lokaal onderverhuren. Deze bedrijven betalen ons maandelijks een licentievergoeding voor het gebruik van de franchiseformule. Dat doen wij nu ook in het Verenigd Koninkrijk en Dubai.

Management Team

MT Image Building
Stephan Molenaar (links op de foto)
Als oprichter van Image Building heeft Stephan ruim 25 jaar ervaring met alle aspecten van de tijdelijke buitenreclame. Zijn specialiteit ligt op het gebied van ontwerp en techniek.
Michaël Truijen (rechts op de foto)
15 jaar geleden is Michaël toegetreden tot de Image Building Groep. Samen met Stephan heeft hij het bedrijf uitgebouwd tot marktleider op het gebied van tijdelijke buitenreclame in Nederland. Zijn specialiteit spitst zich toe op de strategie en organisatie van het bedrijf.

Leendoel

Wij willen maximaal € 1.500.000 lenen van beleggers. Met het geld van de obligaties willen wij verder groeien. Wij willen groeien door te investeren in de productie van Trotters en door het aanhouden van reserves voor werkkapitaal of groeikapitaal. Wij lichten dit hieronder kort toe:
Leendoel Image Building

Risico’s en zekerheden

Aan beleggen zijn altijd risico’s verbonden. Het belangrijkste risico dat u loopt, is dat Image Building geen geld heeft om u terug te betalen of om de rente te betalen. Dit zou onder meer kunnen gebeuren indien nieuwe toetreders of bestaande marktpartijen hun diensten tegen lagere kosten kunnen aanbieden. Dan kan het zijn dat u niets van de lening terugbetaald krijgt en dat u geen rente krijgt.

Raadpleeg onze tarieven, het prospectus en het informatiedocument voor u overgaat tot inschrijving.
Trotters algemeen
Trotter_eu
Imagebuilding_com
Laatst bijgewerkt: 04-02-2020