28 februari 2017 – Xillio introduceert een connector voor Dropbox en Box. Oprichter en CEO Rikkert Engels vertelt over de noodzaak van deze connector. Gebruikers hebben hierdoor altijd één versie van de waarheid. 

Xillio Rikkert Engels

Mensen zijn zeer gewend geraakt aan het gebruikt van zogenaamds cloud storage oplossingen voor het bewaren en uitwisselen van hun privé-documenten. De meest bekende cloud storage oplossingen zijn Dropbox en Box. Wat wij in de markt zien is dat deze cloud oplossingen zeer gebruiksvriendelijk en toegankelijk zijn en dat ze daarom ook steeds vaker worden gebruikt binnen bedrijven. Dus naast de bestaande enterprise content management (ECM) systemen – waar van oudsher documenten in worden opgeslagen – zijn er nu ook systemen als Dropbox, Box, GoogleDrive en Evernote binnen de werkmuren.”

En dat geeft problemen”, Rikkert Engels vervolgt zijn verhaal. “Als organisatie wil je dat gebruikers altijd in het juiste document kunnen werken. Dat is ook het bestaansrecht van ECM systemen, zoals Alfresco, OpenText, SharePoint en Documentum. Daarin worden documenten met de juiste metadata opgeslagen en beheerd, zodat gebruikers zeer eenvoudig de juiste informatie tot hun beschikking hebben. Maar die informatie staat nu dus ook in ‘de cloud’. Medewerkers kopiëren misschien wel belangrijke bedrijfsinformatie naar hun cloud oplossing en zo ontstaat een ‘schaduw’ samenwerkingsomgeving.”

Met onze connectors voor Dropbox en Box kun je er als organisatie voor zorgen dat de informatie die op het aloude ECM systeem staat automatisch beschikbaar komt in de Dropbox of Box omgeving. Zo hoeven documenten dus niet gekopieerd te worden en blijft er één versie van een document bestaan. Gebruikers hebben dus altijd één versie van de waarheid.”