Nederlandse specialist loyalty marketing krijgt notering aan de NPEX-effectenbeurs

  • Sparco Holding B.V., een Nederlandse onderneming gespecialiseerd op het gebied van loyalty-marketing, geeft certificaten van aandelen uit via de NPEX-effectenbeurs;
  • De uitgifte wordt geëffectueerd als beleggers voor minimaal €2,5 miljoen inschrijven;
  • De opbrengst gebruikt Sparco Holding B.V. voor de financiering van de groeistrategie en de uitkoop van twee cumulatief preferente aandeelhouders.

SOEST – Sparco Holding B.V., één van de meest gerenommeerde ondernemingen op het terrein van loyaliteitsmarketing in Nederland, gaat voor maximaal €5 miljoen certificaten van aandelen uitgeven via de NPEX-effectenbeurs. Daarmee zet Sparco, al ruim 20 jaar expert in loyalty marketingprogramma’s voor topbedrijven, in op een online groeistrategie en een verdere professionalisering van de bedrijfsactiviteiten.

De uitgifte van de certificaten via de NPEX-effectenbeurs gaat definitief door als beleggers voor minimaal €2,5 miljoen inschrijven.

De opbrengst van de uitgifte van certificaten wordt onder meer gebruikt voor de uitkoop van twee cumulatief preferente aandeelhouders en de versterking van de IT-infrastructuur en -development, zoals de Sparco Loyalty Cloud, het Digital Distribution Center en loyalty software.

Het bedrijf wil verder de slagkracht op het terrein van sales en data-analyse versterken. Daarnaast wordt het huidige distributiecentrum in Soest verder uitgebreid om de expansie op te kunnen vangen. Sparco wil de vleugels uitslaan door een partnership aan te gaan in buurland Duitsland.

In 2021 verwacht het bedrijf uit Soest een omzet van ruim €21 miljoen en een EBITDA van ruim €1 miljoen. Volgens het groeiscenario wordt in 2025 een omzet van €37 miljoen voorzien en een EBITDA van €4 miljoen. Sparco telt momenteel 30 medewerkers.

Tot de partners van Sparco behoren onder andere KLM, ING, De Keurslager, Citizen, a.s.r. Vitality en Pathé. Via (online) loyalty marketing, waaronder spaarprogramma’s, is Sparco in staat om met de aangesloten opdrachtgevers maximale klantwaarde te creëren.

,,Wij hebben alle expertise in huis om partners aan te sluiten op ons Sparco loyalty platform en alle andere services, waaronder data-analyse en high-end merchandise”, aldus directieleden Denis Stranders en Paul von Stockhausen. ,,We gaan investeren in mensen en in onze systemen.”

Klik hier om het interview met de directie van Sparco te lezen.